tisdag 10 februari 2009

Blind bilförare


När jag var på hemväg under en promenad under eftermiddagen så kom jag och tänka på en incident när jag jobbade på en kundtjänst på en stormarknad någonstans i norra Sverige. Jag stod där och det kom in en man som bad oss om en tjänst.

Kund: Snälla, jag vill be er om en tjänst.
Fjant: OK, vad är det då?
Kund: Jo jag råkade köra in med min bil i en betongsugga som ni har stående här ute.
Fjant: OK, men jag tror den håller för det, så det är ingen fara för våran del.
Kund: Jag skulle vilja be er måla om dom så att dom syns bättre.
Fjant: ????, Men dom syns väl bra nu?
Kund: Jag har ett synfel, som gör att jag inte ser något som är mörkt eller grått om det är på asfalt.
Fjant: Ska du ha körkort?
Kund: Fnös, och vände ryggen till och gick ut...

Nu var vi snälla och målade våra betonsuggor polkagrisrandiga, men frågan är om denna man skulle ha kvar sitt körkort???

1 kommentar:

whatthefuckdotcom sa...

Skrämmande... om man inte ser en betongsugga så bör man kanske inte sitta bakom ratten när det är mörkt ute...