fredag 13 mars 2009

Helt sjuka namn... Men roliga...

Jag skrev ju för ett tag sedan om kvarteret Negern i Karlstad, och började då fundera på om det finns några ställen i min närhet som har roliga namn, Och det fanns det vill jag lova...

Lilla Runken Norrköping
Runkbacken Norrköping
Stora Runken Norrköping
Jungfrupattarna Nyköping


Så om man är ute på utflykt och någon frågar vart man varit så kan det bli rolig kommentar, om man gick uppför runkbacken, förbi Lilla och Stora Runken innan man satte sig för att fika på Jungfrupattarna... =)

Och på det inlägget jag skrev om kvarteret Negern, isåfall får dom nog även byta namn på:
Negerbyn Mora
Negerskallelandet Jokkmokk

Källa till dessa namn är Lantmäteriet...

2 kommentarer:

Cliff Hanger sa...

Galna namn!

Några kilometer från mig har de börjat bygga brf Muffen. Själv bor jag i brf Stocken...

Anonym sa...

Sedan har vi daghemmet "Svettpärlan" i Blekingeoch vem skulle inte vilja bo i den lilla byn "Rövhålet"?