fredag 14 augusti 2009

En ny hobby


Alla tjatar om att man ska ha en hobby. Och jag har faktiskt gått på det nu och skaffat mig en.

HobbyAlzeimers.

Senast nu på morgonen fick jag chansen att utöva den uppe på bensinmacken. Jag ställer mig för att tanka, och när tanten mitt emot lyser upp i ett leende och säger HEJ!!! som om man hade känt henne hela livet, men som vanligt blir jag helt frågande. Vem tusan är det? INGEN ANING. Men det är bara att spela med och själv lysa upp i ett leeende och säga hej. Men det är väl så att alla känner apan, men apan känner ingen. Och jag är stolt utövare av HobbyAlzeimers. Är det någon mer som vill gå med i klubben?

1 kommentar:

Olle sa...

*räcker upp handen*

Brukar för övrigt bli igenkänd på jobbet av personer som känner mina föräldrar, och dessa personer träffade jag senast när jag var runt 5 år ung....självklart känner jag igen dom nu när jag är 38!!! Det har iofs inget med HobbyAlzeimers att göra...